Copywriting – co to jest i do czego służy

Copywriting to szerokie pojęcie, które wraz z biegiem lat obejmuje coraz to szerszy obszar działania. Najprościej mówiąc to tworzenie funkcjonalnych tekstów, głównie na potrzeby marketingu, reklamy bądź stron internetowych. Treści tworzone przez copywriterów mają za cel przekazać określony komunikat konsumentowi czy czytelnikowi.
Warto zauważyć, że copywriting nie ogranicza się tylko do tekstów, tworzone są także skrypty, jakie potem używane są w reklamach radiowych czy telewizyjnych.
A najważniejsze, coraz częściej copywriting, jak zostało wspomniane w pierwszym zdaniu, nie odnosi się jak to było na początku, do typowych tekstów reklamowych, coraz częściej to treści dla istniejących już witryn internetowych, to teksty np. pozycjonujące bądź tematyczne.

Co oznacza copywriting SEO

Coraz częściej spotykany Copywriting SEO to tworzenie treści właśnie pod kątem SEO, czyli pozycjonowania w wyszukiwarce Google. Krótko mówiąc to treści, które m.in. tworzą nośnik dla linków stron, mogą zwiększać ilość słów kluczowych na stronie, czy zwiększają topical authority witryny. Zatem to teksty, jakie pomagają pozycjonerom w działaniach SEO spełniając coraz to nowe wymagania i algorytmy ocen Google.

Jak nauczyć się skutecznego copywritingu?

Copywriting nie jest taki prosty jakby mogło się wydawać. Coraz częściej spotykamy się z osobami trudniącymi się “copywrtingiem”, jednak aby nazywać się Copywriterem naprawdę trzeba mieć umiejętności i doświadczenie. Nie wystarczy pisać przypadkowych tekstów przy pojedynczych zleceniach.
Co do zdobywania umiejętności i wiedzy o pisaniu treści, w Internecie można znaleźć mnóstwo artykułów, szkoleń czy kursów, a na rynku istnieje szereg pozycji literatury na temat copywritingu, na pewno warto z tego korzystać, nie mniej jednak najważniejsza jest praktyka i wiedza. Należy dokładnie zgłębiać temat, na jaki tworzy się treści, trzeba pracować nad językiem, stylistyką, czy umiejętnościami marketingowymi. Jest to zatem szerokie spektrum. Warto przede wszystkim dużo czytać, zarówno książek hobbystycznych czy reportaży i dużo pisać.

Co wyróżnia dobrego copywritera?

Najistotniejsze, nie można nazywać się Copywriterem po napisaniu kilku przypadkowych tekstów użytkowych. Copywriter, musi przede wszystkim znać temat, cel tekstu i odbiorcę tematu, na który pisze i umieć “sprzedać” tę wiedzę.
Co cechuje dobrego copywritera? Dwie najważniejsze rzeczy prócz wiedzy z danego zakresu tematycznego – lekkość pisania oraz umiejętności sprzedażowe/marketingowe. Należy biegle władać językiem, w jakim się pisze, znać stylistykę ortografię a i tworzyć przystępne proste teksty, zrozumiałe dla każdego. Tutaj potrzebne są również techniki psychologii sprzedaży, konieczna jest znajomość grupy docelowej. Styl tekstu jak widać, należy dostosować do kilku aspektów.
W praktykach copywritingu istnieje szereg rozwiązań, sposoby wypowiedzi, które wykorzystuje dobry copywriter.

Ceny copywritingu i oferty

Cenę usługi copywritingu ciężko jest określić, zależy ona od wielu czynników. Copywriting można wyceniać za ilość słów napisanych, tak jest np. w przypadku tekstów funkcjonalnych, bądź projektowo/zadaniowo, czyli za stworzenie tekstów do danej reklamy czy konkretnego zlecenia. Cena zależy także od doświadczenia copywritera, od formy zatrudnienia czy nawet miasta.

Copywriting a content marketing – czym się różnią?

Jak już zostało wspomniane copywriting obejmuje coraz to szerszy obszar. Treści na strony internetowe, blogi czy inne serwisy zostają uznawane za część tzw. content marketingu. Co to takiego? Tak określa się marketing treści, który znów z kolei jest rodzajem strategii marketingowej w Internecie. Tak więc niektórzy uznają copywriting za ten, od którego się to wywiodło, copywriting reklamowy, treści reklam, scenariusze itd. A jeśli mowa o tekstach użytkowych wykorzystywanych przez firmy czy blogi to już content marketing.

Gdzie stosuje się copywriting i czy warto z niego korzystać

Pewne jest, że copywriting w obecnych czasach jest bardzo ważny. Chcąc zredagować odpowiedni scenariusz reklamy, skutecznie pozyskać klientów czy partnerów dla firmy, warto zatrudnić profesjonalistę. Ta osoba znając techniki marketingowe, psychologię sprzedaży bez wątpienia stworzy treść przynoszącą zyski, które spełnią oczekiwany cel. Amatorskie teksty nie wpłyną w oczekiwany sposób na klienta, nie podniosą naszych pozycji w Internecie. Teksty profesjonalistów pozwalają osiągnąć kilkukrotnie wyższą sprzedaż, wszystko to dzięki odpowiedniej formie przekazu, działaniach wpływających na reakcje, czy odpowiednio dobranych słowach i zabiegach językowych. To samo się tyczy tekstów użytkowych dla stron internetowych, warto o tym pamiętać od samego początku tworzenia firmy w Internecie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *